""Tècnica d'estudi: el repàs

             "il.lustració"      Recordem que aprendre vol dir comprendre i memoritzar la informació


               De totes les activitats que s’han de fer per preparar la classe, especialment important és la fase del repàs. Això és així perquè la memorització de la informació, és, com s’ha dit, la segona fase de l’aprenentatge i la memòria funciona d’aquesta manera: solament "fixa" la nova informació que volem aprendre a base de freqüents rememoritzacions. El que cal fer és reactualitzar, és a dir, tornar a presentar a la ment l'última informació apresa a través de repassos freqüents. És així que funciona i fixa els continguts.

Per retenir  la informació es imprescindible, doncs, rememorar l’aprenentatge recent, perquè està comprovat que en les primeres hores després d’haver començat l’aprenentatge l’oblit és molt ràpid i es va fent més gran a mesura que passa el temps.

Per tant, atenció a com i quan es repassa:

  • Al dia següent d’haver estudiat una informació, es fa el primer repàs. Repassar consisteix en el següent: s’ha d’escriure esquemàticament en un full en blanc les idees bàsiques que es recorden sobre el tema. Un cop acabada la repetició i no abans, es consulten els apunts, el resum o l’esquema. Aquest esforç de rememorització és bàsic per desenvolupar la memòria. Si fa el cas, es completen les anotacions. Convé repetir oralment o per escrit el material oblidat.
    Després, es torna a repetir oralment tot el tema, tant les coses oblidades com les coses recordades.
  • A la setmana aproximadament d’haver estudiat una informació, es fa el segon repàs.
  • El mateix  al cap de quinze dies. És el tercer repàs.

  • I el dia anterior a l'examen (o dos dies abans si el tema és molt llarg) es fa un repàs general.

                                                                    Caty González Torrijos. Aprendre. Què t'hi jugues que no et costa estudiar?
                                                          
Ed. La Magrana.1995